"Min værste veninde" af Jean Thesman

Førsteårs eleverne skal begynde på gymnasiet. Sheila og hendes bedste veninde Emily der er andetårs elever skal tage imod dem og vise dem rundt. En ny pige skal begynde i deres klasse. Hun hedder Lovey og er rigtig pæn. Desvære skjuler det smukke ydre et meget grimt indre. Før Sheila ved af det er Emily ikke hendes bedste veninde og den smukke Lovey er mere populær end nogen anden på skolen. Sheila har kun fået sorger af at være god mod Lovey. Bogen er en god bog om hvor vigtigt det er at have gode venner og at det ville være rart hvis man kunne skille de søde fra dem der dumme.

Bogen er anmeldt af Camillla Wibrand

1 kommentar:

Mette sagde ...

Tak for din anmeldelse.
For nogle år siden slugte jeg alle Thesman's bøger, og jeg kan varmt anbefale dem alle. De kan alle lånes på biblioetket. Min værste veninde er min yndlings af hendes bøger. Det er altid rart at høre fra andre der er enige om en god bog.
Mvh
Mette,
Vejlebørnebibliotek